Business tip

BRANDING OP FACEBOOK

Yasmine Setoe, marketingprofessional Archer Media

We weten allemaal dat je met een zakelijke Facebookpagina eenvoudig in contact kunt komen en blijven met jouw doelgroep. Hoe jij omgaat met jouw pagina bepaalt het succes van de pagina.

 

Wie ben jij?
Het is allereerst belangrijk om vooral te laten zien wat je doet. Heb je een specialisatie? Maak er een foto van en stel die in als omslagfoto. Op deze manier kunnen jouw potentiële volgers in één oogopslag zien wat jij te bieden hebt! Op basis van deze foto besluiten ze of ze verder kijken op jouw pagina.

 

Actieve volgers
Daarna is je volgende stap om van jouw volgers actieve volgers te maken. Het hebben van veel volgers zegt niets over de mate waarin ze actief bezig zijn met jouw content. Winacties, foto’s en video’s plaatsen zorgt voor het aanwakkeren van interesse. Tevens zorgt dit ervoor dat je meer likes krijgt en dat jouw bericht eerder gedeeld wordt. Stel bijvoorbeeld een vraag aan jouw volgers over welke behandeling zij het vaakst kiezen. Of laat before & after foto’s zien van jouw klanten -mits er toestemming voor is-. Vraag een klant om een recensie of review te schrijven op jouw pagina.
Wanneer jouw volgers actief bezig zijn met jouw content, verschijn je nóg vaker in de tijdlijnen van volgers die minder actief zijn met jouw posts.

 

En dan….
Zorg voor relevantie van jouw posts. Je kunt elke dag een berichtje plaatsen over wat jij die dag hebt gedaan in jouw salon, maar is dat wat jouw volgers willen zien? Of zijn ze meer geïnteresseerd in die ene unieke behandeling die jij geeft, of zijn ze graag op de hoogte van nieuws over jouw salon? Waar lezen je klanten graag over? Wissel ook de soorten posts af op verschillende dagen.
Voorbeeld: als je op dinsdag post over het belang een van jouw producten en op donderdag een filmpje met tips & tricks, merk je al gauw welke van deze twee soorten berichten beter werkt. Twee weken later kun je de dagen omwisselen en op dinsdag een filmpje posten en op donderdag een productaanbeveling.

Is dat het?
Ja, min of meer zijn dit de eerste stappen die je kunt volgen. Verwacht niet dat je binnen vijftien dagen precies weet wie jouw doelgroep is en wat zij graag op jouw pagina zien. Neem hier de tijd voor en probeer alles uit. Maak gebruik van foto’s, filmpjes en alle mogelijke beeldbewerkingsprogramma’s op jouw telefoon - zoals de filters van Instagram, de Boomerang-app om iets heel speels te maken -. Leef je uit en heb er vooral lol om! Het kan sowieso niet fout gaan, want fout bestaat niet op Facebook.

 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief