Business tip

OMZET IS OMZET?

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Heb jij weleens gekeken naar je omzetcijfers en hoe deze zijn opgebouwd? ‘Omzet is omzet’, denk jij nu misschien, want dat krijg ik meestal als antwoord. Maar, dat is niet helemaal waar…..
De meeste schoonheidsspecialisten weten wel wat er 'binnenkomt'. Wanneer ik samen met hen kijk naar de opbouw van hun omzet, zie ik dat ze de meeste omzet maken op de behandelingen die ze geven.

 

Vervolgens stel ik dan altijd de vraag: ‘Wat voor producten kopen jouw klanten en waar?’
Want, een klant die het ervoor over heeft om geld uit te geven aan een gezichtsbehandeling, die vindt haar uiterlijk belangrijk. Ik weet zeker dat deze mensen ook crèmes gebruiken maar ‘wat’ gebruiken zij? Wie adviseert dit product en past dit wel bij de behoefte van hun huid?


Wanneer jij duidelijk hebt welke klant niets koopt maar wel voor behandelingen komt, begin het gesprek dan eens over het gebruik van de juiste producten thuis om …..effect te behalen.
Stel ze eens voor om ze een goed advies te geven om hun huid thuis op de juiste manier te verzorgen, zodat de klant zeker weet dat haar productaankoop werkt en aan haar/ zijn wensen voldoet. Er is ten slotte niemand die de huid van de klant zo goed kent en analyseert als jij, de gediplomeerde schoonheidsspecialist. Hoeveel zekerheid wil een klant krijgen bij een aankoop?
Hoe je zo'n gesprek voert en hoe je bijvoorbeeld met tegenwerpingen of koopweerstanden om kunt gaan, dat is te leren!

 

Een betere omzet gewenst door Marja Wiersema
www.uwcarecoach.nl

 

 

 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »