Business tip

Wat ervaren klanten als ze bij jou binnenkomen?

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Het bekende gezegde: 'de eerste klap is een daalder waard' is vandaag de dag nog een grotere waarheid dan ooit! Het is namelijk een feit, dat wanneer mensen met elkaar in contact komen, ze meteen een indruk krijgen van iemand en van de omgeving. Die indruk kan positief of minder positief zijn, maar die eerste indruk bepaalt wel de sfeer en het resultaat in het verdere contact met elkaar.

 

Waar kijkt een nieuwe klant (bewust of onbewust) naar wanneer ze bij jou, de schoonheidsspecialist, binnenkomt? En, welke indruk geef jij zelf als persoon in de rol van DE SCHOONHEIDSSPECIALIST met je uiterlijk, je kleding, je manier van communiceren en je verzorging?

 

Geef je de indruk met je omgeving, je wachtruimte, de presentatie van je thuisverzorgingsproducten dat je een bedrijf bent? Of is de sfeer en je entourage heel erg huiselijk en zitten je kinderen te wachten op de lunch of zit de hond te piepen omdat hij aandacht wil? Besef dan dat de klant je zakelijk ook niet heel erg serieus neemt en de sfeer veel informeler wordt. Dit belemmert je zakelijke groei en ontwikkeling.


Kijk dus eens kritisch naar jezelf en je eigen zaak/ salon. Wat ziet je klant en welke indruk wil jij ze geven?
Op verschillende verkooppunten die ik coach zie ik de verschillen in resultaat heel duidelijk van een professioneel ingerichte salon ten opzichte van een 'huiselijke' salon. Vaak is er met een paar kleine aanpassingen qua interieur en persoonlijke presentatie een verandering te behalen in het resultaat van je zaak. Het grappige is ook dat de vaste klanten vaak pas daarna zeggen dat ze het veel professioneler vinden dan voorheen. Het viel ze dus op maar ze hebben het je niet verteld, totdat de verandering wordt waargenomen.


Vanuit mijn rol in het coachen hebben we nu al verschillende adressen geholpen met een aantrekkelijker en verkoopbevorderend interieur. De resultaten bij deze zaken en de opmerkingen van hun klanten bevestigen ook de betrokken schoonheidsspecialist dat zakelijker werken in een verkoopbevorderende omgeving vruchten afwerpt!


Wil jij jouw salon eens door een kritische en onafhankelijke blik laten checken kijk dan eens op de site van Care Coaching:
www.uwcarecoach.nl


Met hartelijke groeten,
Marja Wiersema, coach.
 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »