Business tip

Ben niet bang huidadvies te geven

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Nu de zomer weer voorbij is, hebben je klanten en hun huid extra aandacht nodig. Tijdens het warmere weer, het vaker buiten zijn, de zon en het zonnebaden verandert de huidconditie en is dus een aangepast advies broodnodig.

 

Sommige klanten vragen daar expliciet naar, net zoveel klanten doen dit niet, maar jij kunt dit zien aan hun huid. Wanneer een klant jou dus niet om advies vraagt, is het belangrijk dat jij als schoonheidsspecialist signaleert wat er met de huid aan de hand is en dat je dit bespreekt met een klant. Wanneer je dit initiatief uit bescheidenheid niet neemt, laat je een belangrijke service liggen!

 

De klant betaalt jou voor een behandeling en zij mag dan ook verwachten dat jij, de opgeleide schoonheidsspecialist, problemen, tekorten en veranderingen aan de huid signaleert en daar een oplossing voor kunt bieden. Wat de klant met je signalering en het opvolgende advies doet, is natuurlijk een beslissing die alleen zij of hij kan nemen. Maar wanneer je het advies, afgestemd op een veranderde huidconditie achterwege laat, kan een klant achteraf boos op je worden!

 

Denk niet voor je klanten, maar geef de beste service. Leg uit wat je ziet aan de huid, biedt oplossingen door een aangepast behandelplan en eventuele aanpassingen in de thuisverzorging, zodat je naar een betere huidconditie kunt toewerken. Daar worden klanten blij van en het levert jou ook nog extra zakelijk voordeel op.

 

Wil je meer informatie over hoe je een goed  adviesgesprek aanpakt,  kijk dan eens op www.uwcarecoach.nl, wij helpen je graag verder!

 

Marja Wiersema

 

Care Coach

 

 

 

 

 

 

 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »