Business tip

Huidverbetering versus huidverzorging

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Ergens in mijn 37 jarige loopbaan is de term ‘huidverbetering ’ als zelfstandig naamwoord ontstaan. De huid verbeteren is een werkwoord waar ik, en vele vakgenoten met mij, al die jaren al naartoe werken. Dan doen we door de beste huidanalyses te maken en de eigenschappen van de huid in kaart te brengen. Hierdoor weet je welke tekorten een huid heeft en hoe er met die huid wordt omgegaan. Dit hebben we (als het goed is) geleerd tijdens onze opleiding en geeft ons de gelegenheid om onze cliënten te adviseren over wat ze het beste met hun huid kunnen doen of wat ze maar beter kunnen laten. Het doel van de huidanalyse en het bijbehorende advies is er natuurlijk op gericht om elke huid zo sterk, gezond, vitaal en mooi mogelijk te maken. Met andere woorden; we willen elke huid verbeteren. Het doel is altijd een gezondere en mooiere of zelfs jeugdigere huid. Als schoonheidsspecialist kunnen wij als geen ander de opperhuid begrijpen en de cliënt het beste behandel- en verzorgingsadvies geven om gewenste doelen te bereiken.

Als je het analyseren van de huid goed beheerst, krijg je een ‘betere huid’. En als de cliënt je dagelijkse verzorgingsadvies opvolgt, kan zij of hij het verkregen effect van de behandeling(en) vasthouden. Hiervoor heb je dan wel een verzorging nodig die tegemoet komt aan de wensen van de cliënt en de behoeften van de huid.

Heel eenvoudig samengestelde producten (die ook meestal lager in prijs zijn) werken oppervlakkig en bereiken hooguit de cellen van de hoornlaag. Wil je effect hebben met je verzorging en je behandelingen dan is het belangrijk dat je als schoonheidsspecialist dus kiest voor merken met een specialistische samenstelling die dieper in de opperhuid kunnen doordringen om daar de gewenste effecten te bereiken.

Tegenwoordig is de term ‘huidverbetering’ een beetje in een vreemd vaarwater gekomen. Ik tref dagelijks schoonheidsspecialisten aan die letterlijk aan hun cliënten vragen: wilt u huidverbetering of huidverzorging……? Is het niet zo dat wanneer je je huid consequent en goed verzorgt je dan een betere huid krijgt? En, je clientèle mag toch aannemen dat jij als schoonheidsspecialist in ieder geval werkt met producten die het verschil juist maken ten opzichte van al die eenvoudig samengestelde producten in elke gemiddelde winkel. Deze producten zijn vaak zo eenvoudig van samenstelling dat, wanneer een klant deze producten koopt vanuit het zelfbedieningsvak er niets mis gaat maar er ook weinig of niets verandert aan de huid.

Ik zeg altijd maar zo; wanneer elke volwassene de huid dagelijks verzorgt met een kwaliteit zoals die door de schoonheidsspecialist (meestal) ingezet wordt en de klant regelmatig de huidconditie laat checken, dan heeft iedereen die dat doet een ‘verbeterde huid’. Wil jij meer inzicht in kwaliteits- en prijsverschillen? Neem eens contact op met me. www.uwcarecoach.nl

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »