Business tip

BLIJF JEZELF ONTWIKKELEN!

Eva Gundlach, eigenaar Beautiful Balance en schoonheidsspecialist. Een van de winnaars van Beauty Award 2014.

Zoals velen in de branche ben ik ooit begonnen met mijn

schoonheidssalon vanuit een passie. Ik was 21 en dacht dat wel even te
doen, zo'n salon opzetten. Ik huurde een pand, richtte het in, nam een
merk en ging aan de slag. Vanaf het eerste moment 'liep' het, maar op
een gegeven moment wilde ik meer uit mijn salon halen. Ik wist dat er
op verschillende vlakken groeimogelijkheden waren.

Ik ben me toen flink gaan verdiepen in het ondernemerschap en met name in
marketing. Want je kunt wel fantastische behandelingen aanbieden,
mensen moeten je natuurlijk wel weten te vinden. Vanuit de opleiding word je opgeleid in een vak. En hoewel ik tijdens mijn opleiding ook de opleiding AOV (algemene ondernemersvaardigheden) volgde, had ik eigenlijk maar weinig aan deze kennis die voornamelijk over bepaalde formules ging.

 

Groei
Groeien kun je op meerdere vlakken. Zo vond en vind ik het belangrijk om me constant op vaktechnisch gebied te blijven ontwikkelen. De huid vind ik zo’n fascinerend orgaan dat ik daar steeds meer en steeds diepgaandere informatie over wil.
Maar ook op ondernemersvlak vind ik het fijn om me te blijven ontwikkelen en voornamelijk in marketing. Veel speelt zich online af. Hier wilde ik dus ook in mee en ben me er flink in gaan verdiepen. Bedenk zelf maar wat je doet als je iets over een bedrijf wilt weten. Precies: je zoekt het op op internet, al is het maar voor een adres of telefoonnummer.
Zo is er veel te vinden op internet over marketing. De ene goeroe na de andere laat zijn of haar theorie over hoe jij je marketing aan zou moeten pakken op je los.

 

Motivatie
In eerste instantie ben ik voornamelijk online mijn informatie gaan zoeken. Je krijgt dan een goed beeld van welke mogelijkheden er zijn en je kunt kijken wat bij jou past. Niet alles wat je te horen krijgt hoeft natuurlijk voor jouw bedrijf te werken. Soms is het ook gewoon een kwestie van uitproberen wat werkt en wat niet. Vervolgens ben ik heel gericht marketingcursussen gaan volgen.
De drang naar verbetering houd mij scherp en geeft mij constant motivatie om door te gaan met ontwikkelen. Dat is ook nodig, want de wereld om ons heen verandert ook en ook de consument is op internet te vinden. Begin met een ding, werkt dat? Zet dat dan voort en breidt het uit. Maar marketing is vooral DOEN!

 

Eva Gundlach
www.beautiful-balance.nl
 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »