Business tip

De laatste business tips

  • Check je klantenbestand op ‘wegblijvers’ Zakelijk gezien heb je als ondernemer twee doelen: omzet en klanten(binding). De klant let bewust of onbewust op een aantal zaken wanneer hij of zij iets aanschaft. Sfeer, vakkennis en bereidwilligheid van de schoonheidsspecialist naar de klant toe zijn van die factoren, waarop een klant bepaalt of hij of zij tevreden is met een bezoek aan je bedrijf.
  • Klantgericht ondernemen Alle processen binnen een bedrijf stem je af op de klant. Deze persoon staat altijd centraal. Je let hierbij op wat je communiceert via de website, sociale media, prijslijst en merchandising.
  • Voorbereiding op het nieuwe jaar Een goede voorbereiding is overal en altijd een belangrijk onderdeel om iets tot een succes te maken. Nu de laatste weken van 2017 begonnen zijn, ben je vast erg druk met je klanten om hun huid, handen, voeten en lichaam zo mooi en stralend mogelijk te maken. Waarschijnlijk heb je daar de afgelopen maanden een goede voorbereiding voor gedaan.
  • Internet en de alleswetende klant Klanten weten steeds meer omdat ze het internet tot hun beschikking hebben en zichzelf heel makkelijk kunnen informeren wanneer ze een vraag hebben over bijvoorbeeld hun huid. Dit is een uitdaging voor de schoonheidsspecialist! Zorg dat je als schoonheidsspecialist alles weet over je producten en behandelingen. Blijf bij en zorg dat je regelmatig de trainingen volgt van de merken die je voert. Kennis kan wegzakken en zeker wanneer je alleen werkt gebeurt dat gemakkelijk. Door goed bij te blijven, kun je makkelijker omgaan met de klant die voor een bezoek aan jou, zichzelf goed heeft geïnformeerd via bijvoorbeeld het internet.

Archief

Overige business tips

Aanmelden Nieuwsbrief