Business tip

De laatste business tips

  • Klanten kopen geen producten maar resultaat Als het goed is ben jij als schoonheidsspecialist volledig op de hoogte van alles wat je merk biedt. Je moet tenslotte weten welke behandeling en welke producten geschikt zijn voor een bepaald huidtype met een bepaalde huidconditie. Je weet welke werkstoffen in die producten verwerkt zijn en hoe ze op de huid werken. Wanneer je tegen een klant zegt: ‘Uw huid heeft hydratatie nodig en deze behandeling of dit product bevat hyaluronzuur wat uw huid perfect hydrateert’ dan heb je misschien gelijk en vertel je de klant iets wat waar is. Maar, de klant snapt hier niets van en dus ontstaat er geen wens om het te willen kopen!
  • BRANDING OP FACEBOOK We weten allemaal dat je met een zakelijke Facebookpagina eenvoudig in contact kunt komen en blijven met jouw doelgroep. Hoe jij omgaat met jouw pagina bepaalt het succes van de pagina.
  • De potentiële klanten van je salon, wie zijn dat? In de eerste plaats zijn potentiële klanten de consumenten die passen bij je aanbod, de merken en behandelingen die je gekozen hebt. Daarmee richt jij je op een bepaalde groep klanten, oftewel je doelgroep.
  • Check je klantenbestand op ‘wegblijvers’ Zakelijk gezien heb je als ondernemer twee doelen: omzet en klanten(binding). De klant let bewust of onbewust op een aantal zaken wanneer hij of zij iets aanschaft. Sfeer, vakkennis en bereidwilligheid van de schoonheidsspecialist naar de klant toe zijn van die factoren, waarop een klant bepaalt of hij of zij tevreden is met een bezoek aan je bedrijf.

Archief

Overige business tips

Bestel 2 gratis proefnummers

Aanmelden Nieuwsbrief