Blog

Via via…nu nog steeds

Aletta de Rooij, beautyinspirator en saloncoach van Partners in Crème


Mond-tot-mondreclame vind ik nog steeds de fijnste manier om klanten binnen te krijgen,” hoor ik ontzettend vaak tijdens mijn trainingen. Het liefst willen we allemaal klanten die de salon bezoeken op aanbeveling van vriendinnen. Vaak is er dan al met passie over jou, je producten of werkwijze verteld en zijn eventuele bezwaren van tevoren weggenomen.
 

Letterlijk en figuurlijk is het een warme aanbeveling. Daar kan een flyer in de brievenbus niet tegenop. Maar, lukt dit dan nog steeds in de tegenwoordige tijd van sociale media?
Ja hoor, juist! In deze online tijd is veel meer mogelijk, en kan mond-tot-mondreclame zelfs ook online voor je werken.

Wat zijn dan de geheimen van mond-tot-mondreclame? Hoe zorg je ervoor dat je salon een bedrijf is waar mensen graag komen, over praten en graag bij horen?

 

Mijn 10 tips:
01. Richt je op een duidelijke visie met de salon.
Waarom zou men jouw salon moeten bezoeken?

02. Wie is/zijn het gezicht van de salon?
Persoonlijkheid zorgt voor binding.

03. Geven in plaats van nemen. Kijk eens wat je kunt geven in plaats van alleen maar te willen verkopen - je kunt geven en toch zakelijk zijn-.

04. Creëer tijd om de behoeftes van de klant te bepalen.
Ook als een klant al jaren komt.

05. Blijf jezelf. Wees authentiek, geen copycat.

06. Ben spraakmakend. Wat kun jij anders dan een ander doen?

07. Zorg voor een ultieme klantbeleving. Kijk eens door de ogen van een klant, wat zou je zelf fijn vinden?

08. Wees attent. Een klant vertelt altijd ontzettend veel als ze in de stoel ligt. Kom op iets terug tijdens een volgende behandeling.

09. Soms worden er dingen beloofd die niet kunnen, wees eerlijk en vooral duidelijk in wat de klant van jou kan verwachten, maar ook wat jij van de klant verwacht voor een bepaald resultaat

10. Er kan altijd iets mis gaan. Wanneer je een klacht serieus neemt en dit naar tevredenheid oplost heb je vaak een klant voor het leven. Wanneer je dit niet doet gaat de negatieve ‘mond-tot-mondreclame’ vaak sneller dan de positieve.

 

Weet je wat het leuke is hiervan? Wanneer je deze 10 punten consequent toepast, creëer je een vorm van reclame met langdurig effect. En dat is ook wat je wilt, daar kan geen actie tegen op. Vaak geven acties korte termijn succes, kosten geld en ben je als het ware ‘verplicht’ steeds nieuwe acties te bedenken.

Succes.


Warme groet, Aletta de Rooij
Partners in Crème

 

 

 

 

 

« Overzicht

Bestel 2 gratis proefnummers

Aanmelden Nieuwsbrief