Blog

Perfectionisme is een prima eigenschap

Evelien Leijten, eigenaar van Résidence de Beauté in Chaam en schoonheidsspecialist. Twee keer won ze Beauty Award.

In mijn vorige blog vertelde ik, hoe ik mijn leven in balans probeer te krijgen en vooral ook hoe dat zo te houden!:-)
Dat begint bij het managen van je perfectionisme…alles kan altijd beter…misschien herken je dat? Maar dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, integendeel. Het gevoel dat ik dingen goed geregeld én onder controle heb, geeft mij ook een super goed gevoel. Zo controleerde ik deze week geheel onnodig mijn collega Eva…en natuurlijk had zij alles allang gedaan. Toch vroeg ik haar volgende dag wéér naar de bekende weg…gelukkig neemt ze mij dat niet kwalijk en weet zij dat het een versterkend effect heeft op ons team. Een ander voorbeeld is dat ik altijd vooraf goed op hoogte wil zijn van wat onze klant wil en wat wij kunnen bieden. Daarom noteren wij alles tot in details in een verslag, om te voorkomen dat we iets over het hoofd zien.

 

Resultaat
Voor ons is het belangrijk dat onze klanten de zorg voelen die wij voor hen hebben. Samen met hen moeten we het doel bereiken en dat gaat niet lukken als zij thuis niet dagelijks hun huid goed reinigen en een SPF aanbrengen. Want ook al is er geen zon is moeten we ons gezicht, onze hals en ons decolleté dagelijks beschermen. Het is anders zonde van de mooie behandelingen en producten die we gebruiken en van onze inspanningen om met de hoogst haalbare kwaliteit resultaat te behalen.
Wij kunnen dat alleen door daar samen met de klant aan te werken met de juiste verzorging, bescherming en aandacht.

 

Kritisch
Onze klanten stellen hoge eisen en zijn kritisch, maar dat vinden wij juist leuk. Klanten die niet zelf actief willen meewerken, zoeken ons niet op, meestal hebben zij daar goed over nagedacht. Het is een kwestie van vertrouwen om de zorg van je huid aan ons over te dragen. Dat blijkt ook uit de eerste intake waarbij we een huidanalyse maken en waar we duidelijk zijn in de wederzijdse verwachtingen.

 

Nazorg
Door de nazorg aan klanten horen we ook waarom het soms zo moeilijk is onze adviezen op te volgen. Sommige klanten vergeten hun avond beautyritueel steeds en dan geven wij ze de volgende tip: breng als je tv kijkt tijdens de reclame alvast de verzorging aan. Dan hoef je er voor het slapengaan niet meer aan te denken! Zo eenvoudig kan het zijn! Ook bouwen we zo een goed contact op met onze klanten.

 

Inspiratie
Maar het is vooral goed om gezond kritisch te blijven op ons eigen werk. Ik wil mezelf regelmatig een spiegel voorhouden om me te kunnen verbeteren. Ik geloof dan ook dat perfectionisme een ondergewaardeerde eigenschap is! Het leidt juist tot vernieuwing en inspiratie. Allebei zaken waar ik gelukkig van word. Laat je dus niet leiden door wat anderen vinden en gebruik je ambities in positieve zin.

 

Mijn tip:
Ga in de richting waar jij hen wilt en niet waar jij denkt dat anderen je naartoe willen hebben!
Met stralende groet, Evelien Leijten

 

Je kunt me volgen op Instagram en Facebook bij Résidence de Beauté of op Puurevelien
Résidence de Beauté
www.residencedebeaute.nl
 

Awards:
2010 Beauty Award voor ‘Beste schoonheidsspecialiste van Nederland’
2012 Nominatie Miss Natural Beauty
2014 Beauty Award voor ‘Beste salon van Nederland’
2015 LaVieSage Award


 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »