Blog

Contentmarketing in de salon?

Loes Schrijver, journalist

Hoe meer tekst op je website, hoe beter vindbaar bij Google, was de gedachte. Gevolg: bedrijven vulden hun website met kletspraat en pure promotie. Gelukkig selecteert ook Google nu wat slimmer. Tekst moet vooral relevant zijn.

 

Content is de tekst op websites, in blogs en in nieuwsbrieven. Het is die content, die tekst, die maakt dat mensen je salon vinden op internet. En dat is uiteraard enorm belangrijk. Je hebt immers niet geïnvesteerd in de website om hem onopgemerkt te laten ronddobberen op het world wide web.
Google wijzigde afgelopen jaar zijn beleid: het gaat niet meer zozeer om de hoeveelheid tekst op de website, maar of die tekst relevant is voor de bezoeker. Heeft die er wat aan en hoe lang blijft hij of zij op de website? Je moet dus vertellen waar je de bezoeker mee helpt, wat je voor hem of haar kunt doen. En dat is een verademing voor de over het algemeen praktisch ingestelde schoonheidsspecialist. Advies geven over huidproblemen, tips over make-up, het belang van dagelijkse verzorging... Passie en liefde voor het vak, daar kun je nu eindeloos uiting aan geven.

 

Hoe je dat doet? Door je eigen verhaal te vertellen. Door te laten zien waar je voor staat, wat je voor je klanten kunt betekenen. Wat bied jij wat andere schoonheidsspecialisten niet bieden? Dat kun je het beste zelf uitvogelen, samen met je klanten en eventueel samen met je medewerkers of stagiaires. Het is een kwestie van heel goed naar jezelf luisteren en niet een beeld creëren dat anderen bij je vinden passen. Grote kans namelijk dat het beeld van anderen jou of je klanten niet aanspreekt, dat je beloftes op den duur niet waar kunt maken of dat je eenvoudigweg niet wordt geloofd. Nee, luisteren naar je klanten, je medewerkers en vooral jezelf: dat is de basis, dat is het begin. Dan krijg je de verhalen over waar je goed in bent, wat de verwachtingen zijn, waarom het zo heerlijk bevredigend is om de huid te verbeteren.


Die verhalen zijn geen verkapte reclame van de producten of behandelingen, die verhalen informeren en inspireren. Ze bieden oplossingen. En dat is weer fijn voor je vindbaarheid!
 

Loes Schrijver
Bedrijfsverhaal.nu

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »