Blog

BEURS

Périne Heerooms, winnares Beauty Award Beauty Salon van het Jaar met meer dan 3 FTE

De beursperiode komt er weer aan. Een moment om jezelf weer op de hoogte te stellen van de laatste noviteiten in de schoonheidsbranche. Naast de noviteiten is het ook een gezellig moment om collega's te ontmoeten en bij te praten over het vak en jouw bedrijf.

 

Persoonlijk vind ik een beursbezoek inspirerend. Je kunt er namelijk in vele opzichten iets van leren. Hoe innovatief zijn de leveranciers, hoe is hun manier van klantbenadering, zijn ze werkelijk bekend met de branche en is er vakkennis aanwezig? Allemaal elementen die voor mij als vakvrouw van belang zijn om wel of niet met een leverancier in ‘zee’ te gaan.
En ja, hoe beoordeel ik dat? Wat betreft klantbenadering, heb ik een keuze gemaakt om mezelf tijdens mijn beursbezoek neutraal op te stellen. Dat wil zeggen, dat ik alleen ga kijken en vervolgens wacht ik af wat er gebeurt. Als ik benaderd word, is onder andere de manier van communicatie de reden of ik wel of niet blijf staan. Het verloop van het gesprek geeft namelijk al duidelijk aan of je met verkopers of met branchegerichte verkopers te maken hebt. Waarom dit zo belangrijk is? Omdat ik naast het inkopen van de juiste producten of apparatuur ook wil sparren met mijn leveranciers. Een zogenoemde win, win situatie, waardoor je jezelf als vakvrouw kunt blijven ontwikkelen. Dus niet alleen producttrainingen, maar daarnaast ook (externe) cursussen die ook voor mij van belang (kunnen) zijn. Dit laatste geeft meteen weer waarom ik let op de wijze van verkoop door de verkopers.

 

En dan de crisis. Speelt dit nog een rol? De kans is groot dat dit bij veel ondernemers in het hoofd zit, maar .... angst is een slechte leermeester. Verantwoord ondernemen is juist in deze tijd van belang. Weet waar je kansen en mogelijkheden liggen. En zoals ik in mijn vorige column al schreef, waar wil je als ondernemer op bezuinigen? Investeren biedt ook weer nieuwe mogelijkheden, zolang het maar bij jouw bedrijfsvisie past. Jouw passie, kennis en enthousiaste werken ook positief op jouw cliënten, want als jij geen vertrouwen hebt in de toekomst, waar kunnen jouw cliënten dan op vertrouwen?

 

Een collegiale groet
Périne Heerooms
 

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »