Blog

De laatste blogs

  • Via via…nu nog steeds "Mond-tot-mondreclame vind ik nog steeds de fijnste manier om klanten binnen te krijgen,” hoor ik ontzettend vaak tijdens mijn trainingen. Het liefst willen we allemaal klanten die de salon bezoeken op aanbeveling van vriendinnen. Vaak is er dan al met passie over jou, je producten of werkwijze verteld en zijn eventuele bezwaren van tevoren weggenomen.
  • Profileer je niet te breed Veel schoonheidsspecialisten zetten breed in: ze kunnen alles. Maar zoeken klanten wel een schoonheidsspecialist die alles kan? De vraag die mij het meest gesteld wordt is nog steeds; “Hoe kom ik aan klanten?” Mijn antwoord zal nooit zijn; volg nog meer technieken, kies nog een merk enzovoorts.
  • Wat maakt je uniek? ‘Wie ben je?’, is de allersimpelste vraag die je kunt krijgen. Toch blijkt het antwoord vaak lastig. Als je wilt dat klanten je leren kennen, moet je wel eerst jezelf kennen. Weten wat je te bieden hebt, voor wie en waarom en wat jou uniek maakt. Want als jij het niet kan benoemen, kun je van de klant niet verwachten dat hij of zij het herkent.
  • ON THE MOVE Zoals ik al eerder schreef, was ik vorig jaar bezig met een plan om met mijn bedrijf verder te kunnen groeien. Als je dat goed wilt doen, moet je eerst nadenken over waar je staat en vooral eerlijk én kritisch zijn.

Archief

Overige blogs

Aanmelden Nieuwsbrief